Zrealizowanych szkoleń: 1 267
Przeszkolonych osób: 18 255
Pozyskanych funduszy: 196 710 109 zł
Zaproponuj temat szkolenia
Poznaj opinie naszych klientów
Szkolenie " Specjalista ds. projektów unijnych 2014-2020" przeprowadzone w sposób ciekawy. Program szkolenia zrealizowany. Prowadzący posiada ogromną wiedzę ...
Zobacz inne opinie

Specjalista ds. zamówień udzielanych w projektach UE-rozeznanie rynku, zasada konkurencyjności, wybrane aspekty PZP.

Miejsce szkolenia: Kraków
Termin: 20-21.02.2020
Cena: 1050 zł netto + 23% VAT (dla osób finansowanych w min.70% ze środków publicznych: 1050 zł brutto)
Promocja: Przy zgłoszeniu 5 osób zapłacisz tylko za 4!
Cena zawiera: koszt materiałów szkoleniowych, obiad wraz z 2 przerwami kawowymi (kawa, herbata, napoje, owoce, ciastka) i certyfikat
Chcę zapisać się na to szkolenie
O szkoleniu Korzyści i cele Program Trener Miejsce Płatności Opinie

DZIEŃ 1

 

 I.    Zagadnienia wstępne

  • Dlaczego zamówienia udzielane w ramach projektów UE podlegają uregulowaniu?  
  • Co zawierają nowe dokumenty MIiR: Zamówienia udzielane w ramach projektów:Podręcznik wnioskodawcy programów polityki spójności 2014–2020?  

II.           Podstawy prawne udzielania zamówień w ramach projektów

  • Dyrektywy ws. Zamówień dyrektywy ws. Zamówień publicznych
  • Komunikat wyjaśniający komisji europejskiej dotyczący prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych  
  • Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach europejskiego funduszu rozwoju regionalnego, europejskiego funduszu społecznego oraz funduszu spójności na lata 2014–2020
  • ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  

III.         Udzielanie zamówień  

  • Zamawiający w rozumieniu Ustawy Pzp
  • Pozostali zamawiający  
  • Ustalanie wartości zamówienia przez zamawiających w rozumieniu Pzp
  • Ustalanie wartości zamówienia przez podmiot, który nie jest zamawiającym w rozumieniu Pzp  
  • Podstawa ustalenia wartości zamówienia i należyta staranność  
  • Szacowanie w projektach partnerskich  
  • Zamówienie tego samego rodzaju. Badanie „tożsamości” zamówienia  
  • Jak dokumentować szacowanie zamówienia? 
  • Jak długo ważne jest szacowanie wartości zamówienia?  
  • Zamówienia udzielane w częściach a składanie ofert częściowych  
  • Personel projektu a zasada konkurencyjności  
  • Rozeznanie rynku – badam cenę rynkową  
  • Po co upubliczniać zapytanie na stronie, skoro wysyłam zapytanie ofertowe do kilku wykonawców?  
  • Co powinno zawierać zapytanie ofertowe? 
  • Dokumentowanie ceny rynkowej
  • Warunki udziału w postępowaniu i kryteria oceny ofert
  • Aspekty społeczne  
  • Osobiste świadczenie usług  
  • Pytania wykonawców
  • Terminy
  • Wybór najkorzystniejszej oferty  
  • Negocjacje z wykonawcami, którzy złożyli oferty  
  • Wartość oferty a wniosek o dofinansowanie  
  • Co w sytuacji, gdy zostanie złożona jedna oferta?  
  • Co w sytuacji, gdy nie zostanie złożona żadna ważna oferta?  
  • Protokół z postępowania  
  • Źle przeprowadzone postępowanie – czy możesz je poprawić?  
  • Zmiany w umowach  

DZIEŃ 2

 IV.          Wyłączenia stosowania procedur przy zawieraniu umów  

  • Projekty hybrydowe i koncesje  
  • Horyzont 2020
  • Metody uproszczone.
  • Wyłączenia na podstawie art. 4 pzp  
  • Wymienne stosowanie procedur
  • Czy można stosować zasadę konkurencyjności poniżej obowiązujących progów?

V.            Baza konkurencyjności

  • Rejestracja w bazie: wnioskodawcy a beneficjenci
  • Publikacja informacji w Bazie konkurencyjności w przypadku projektów partnerskich  
  • Dodawanie projektów do konta
  • Dodawanie ogłoszeń oraz przygotowanie zapytania ofertowego
  • Wersja robocza a upublicznienie zapytania
  • Wprowadzenie zmian do ogłoszenia w trakcie trwania postępowania i historia zamiany danych
  • Załączniki
  • Anulowanie ogłoszenia
  • Umieszczanie informacji o wynikach postępowania        
  • Najczęstsze problemy użytkowników
  • Wysyłanie zapytań ofertowych bezpośrednio do potencjalnych wykonawców.  

VI.  Kontrola zamówień, najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w prowadzonych postepowaniach

  • Błąd a nieprawidłowość
  • Rodzaje kontroli jakim poddany jest beneficjent realizujący zamówienia w ramach projektu UE
  • Typy i rodzaje nieprawidłowości
  • Finansowe konsekwencje dla zamawiającego
  • Taryfikator nakładanych korekt finansowych
Pobierz plik oferty Chcę zapisać się na to szkolenie
Zrealizowanych szkoleń: 1 267
Przeszkolonych osób: 18 255
Pozyskanych funduszy: 196 710 109 zł